Thursday 16 February 2012

В отплата на любовта



Кого ще зарадваме днес?


 

Както си спомняте, постът ми от преди няколко дни целеше да поопозная вас – човеците, малко по-добре, да разбера какви книги ви вълнуват, какво изпитвате, когато някоя от нас ви "поеме" в завладяващите си прегръдки и не ви пусне докато не прелистите и последната ѝ страница, вярвате ли в любовта в книга от пръв прочит и други такива интимни подробности от читателския живот на един човек. Също така вероятно си спомняте и обещаните награди за тези от вас, които Фортуна благосклонно посочи днес, в томболата, която моите човешки приятели от М-тел E-book ми помогнаха да разиграя…

И за да не ви държа повече в напрежение, веднага казвам кои са щастливите "влюбени", които ще можем да зарадваме с по един обогатяващ душата и разтуптяващ сърцата подарък. И тъй като щастието никога не е пълно, когато не е споделено, всички подаръци са за двама – защото ми е ясно, че любовта към книгите не е съвсем същата като любовта при човеците, която, чувала съм, се влияе благотворно от жестове между двамата влюбени.

И ето:

1. Вечеря за двама с романтична изненада – Кремена Георгиева с коментара си "Книгата, в която аз се влюбих съвсем в края на 2011-та, беше „Любов” на Елиф Шафак. Толкова много са причините да се влюбиш в тази книга, че не е лесно да се спра само на някои от тях.
Все по-рядко ми се случва да бъда обсебена от книга, въпреки, че толкова много обичам това чувство!
Обичам да не мога да спя, за да чета. Обичам да вися на някой светофар, а мисълта ми да се връща отново и отново към сюжета. Обичам да досаждам на приятелките си и когато дойде мой ред да разказвам какво ми се е случило във времето, в което не сме се виждали, да говоря за книгата, за автора и за героите. Обичам да усещам героите като приятели, дори да се припознавам с някои от тях. Обичам усещането за ненаситност. Обичам да ми се затварят очите и да си мечтая да сънувам сюжета от книгата…

Всичко това ми се случи и с „Любов”.
С книгата си, Шафак ми подари няколко безсънни нощи на неописуемо усещане.
На съзерцание.
На размишление.
На любов!"




2. Билети за двама за театърВиктор, който сподели следното: "Споделям обаянието, с което Анди Андрюс те превръща в един истински пътешественик, който събира богатствата на времето и хората...наистина хубава книжка.
Онази, която мен наистина ме стопли и с трепет очите ми играеха по страниците, а пръстите с нетърпение прелистваха страниците, бе романа на Mitch Albom - The Five People You Meet in Heaven.
Тази книга едва се намира на пазара, но сякаш ясно показва, че ценните неща трудно се откриват, но веднъж достигнеш ли ги, те се запечатват дълбоко в теб.
С пожелание за все повече страници, които да ни носят емоции, светове, целеустременост и кураж за постигане на мечтите ни."



3. Билети за двама за кино – Anonymous с коментара си:

"Книгата, която заобичах през 2011 е "Непорочният възел" на Холи Пейн. Открих я случайно,но останах очарована. Това е приказно-митологична история за Нурдана - болната от детски паралич тъкачка, чиито килими правят хората здрави и щастливи.За да запази дарбата си, Нурдана трябва да остане чиста- нравствено и физически. Но най- голяма мечта на момичето е да се почувства обичана.А има ли по-голяма болка от това да даваш на хората щастие, но никога да нямаш за себе си? Замислящи в книгата се оказват онези обвързаности с традициите и митологемите, с тайните за живота и смъртта, съществуването...Книгата учи да търсим себе си, да намираме правилните пътища и посоки..."

Тъй като свенливата девойка не е подписала "любовното си писмо" до "Непорочният възел", ще я помоля да се свърже с мен на адрес e.knigata@gmail.com, за да мога да ѝ връча наградата.

Благодаря на всички ви за прекрасните думи към книгите, които са променили поне малко живота ви, достигнали са до някое леко позабравено кътче на душата ви и са оставили отпечатъка от своята целувка там. Сигурна съм, че и те също ви благодарят за валентинките.


А като съм започнала с благодарностите, ще кажа и едно голямо "БЛАГОДАРЯ" на човеците от М-тел, които мъдро отсъдиха, че творчеството, смелостта и способността да обичаш са все качества, заслужаващи поощрение и осигуриха романтичните награди, които ви раздаваме.

No comments:

Post a Comment