Tuesday 18 October 2011

Първото стъпало


Оби4ам да пи6а грамотно
(Дебора Александрова)


Какво е народ без писменност?Това е все едно да нямаш ръце.Писмеността е едно голямо богатство ,което трябва да пазим и обогатяваме.България е "родила" велики писатели като Иван Вазов,Йордан Йовков и други.Четя българска литература непрекъснато и с всяко изречение се убеждавам ,колко даровити хора е отгледала нашата родина.Заглеждали ли сте се в книгата ,която четете как се пишат правилно думите? А четете ли или нямате време за това понеже прекарвате свободното си време пред телевизора,лаптопа или компютъра си ?Да ,това е факт забелязвам ,че много деца не четат.Една съученичка ми беше разказала ,че докато пътувала извадила от чантата си книга и всички в автобуса започнали да се смеят ,това ме накара да се замисля - ние грамотно ли пишем,неблагодарни ли сме за това което имаме?Не дължим ли поне това на езика си , той ни е дал азбука ,дал ни е толкова много неща с ,които да се гордеем .Стремя се да пиша грамотно да вниквам и разглеждам всяка една дума от книгата ,която чета и това го правя не само ,защото не искам да получавам по-ниски оценки заради неправилно писане, но и начин да се поклоня пред едно велико нещо ,което ме кара да се гордея , а именно езика ми език който ми е дал много от изписването на първата ми буква "А" до страстта ми да пиша стихове.Писането на стихове ми помага да изразя напиращата емоция в душата ми ,понякога "преливам" от радост и искам да го кажа на целия свят , друг път всяка част от мен плаче и иска да остане сама.Понякога дори нямам сила да говоря и единственото , нещо при което търся утеха е лист хартия и малък молив.
        Да пишем грамотно е важно ,защото това е начин да покажем дори любовта си към езика или ,към близък човек.Е не мислите ли така ,че да напишеш поема за любимия човек е романтично?Изтъркано ли е да покажеш чувствата си по този начин , или го има само по филмите ?
 Бях в първи клас когато трябваше да ни дадат грамотите и сведението ,но с тях имаше и снимка .Снимката беше моя,седнала на един чин и пишеща в буквара ,а отдолу с големи букви пишеше " АЗ СЪМ ВЕЧЕ , ГРАМОТЕН" ,четях това на прибиране за вкъщи отново , и отново ,и отново усмивката ми стигаше до небето.Това беше моята едва първа крачка в учението и това ме караше да мечтая до къде мога да стигна ,ако се съсредоточа?Може би като малките деца още протягам ръце към небето за да покажа ,не колко висока ще стана , а колко високо искам да стигна !
Всички искаме прекрасно бъдеще ,да сме умни и уважавани от другите,но как може да постигне това като не знае дори как се пише правилно ?Литературата ми е дала моите два свята , реалния и моя мислен въображаем свят. Мога с нея да съм навсякъде , една книга а водеща ме навсякъде, дори мога да усетя аромата на розата на Малкия принц. Толкова нежен аромат!Дори и да съм имала лош ден една глава или страничка дори  внася хармония и нужното спокойствие от кое се нуждая.
    Всеки ден пиша в дневника си ,моята вратичка към измисления ми идеален свят , но в същото време прозорец към действителността.Дори и там се старая да пиша грамотно ,всяка дума да е правилна и ако се съмнявам поглеждам речника.Даже и да знам ,че никой освен аз няма да го види искам да знам ,че е правилно!Пиша разкази,приказки и стихове от съвсем малка и когато сега ги чета отново се смея на грешките си ,но затова сме хора да грешим и да поправяме , за да се усъвършенстваме като личности.Обичам да чета много книги фантастики,романи и други , но най-много обичам психологически ,карат ме да се замислям над много въпроси , но всяка книга има своето "аз" ,което трябва да открием за да видим красотата в нея .Индивидуалността на един писател е достойна за възхищение , да се вникне в съдаржанието на текста и да се вглеждаме във всяка дума как е написана е много важно!А вие какви искате да бъдете един от всички или тази личност ,която никой не може да бъде ?Пишете грамотно дори и в скайп ,фейсбук или просто  пишете съобщение на някой по телефона си.Грамотното писане е първото стъпало на една оформяща се личност.

No comments:

Post a Comment